پارسی فرش

پارسی فرش: تضمین کیفیت تضمین قیمت

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایرانیان از دیرباز تمام قسمت های خانه خود را با فرش میپوشاندند و عادت به خالی گذاشتن برخی از قسمت ها نداشتند اما امروزه در طراحی های دکوراسیون داخلی خانه انتخاب فرش بزرگ بطوریکه کل فضا را بپوشاند کار صحیحی نیست و به اصطلاح دمُده شده است. 
در حال حاضر یکسری قواعد برای پهن کردن فرش در قسمت های مختلف خانه وجود دارد که باید آنرا رعایت کنیم. در نظر گرفتن فاصله ی استاندارد بین فرش و دیوار از جمله مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود.
سالن پذیرایی مهمترین فضای اجتماعی در منزل است و جایی است که هنگام ورود مهمانان مورد توجه قرار میگیرد.یکی از مهمترین مشکلاتی که امروزه با آن مواجه هستیم خانه های کوچک است.سالن های پذیرایی با ابعاد کوچک که ما را ملزم میکند از تکنیک هایی استفاده کنیم تا فضای خانه را بزرگتر جلوه دهد.با رعایت یکسری ریزه کاری های طراحی دکوراسیون میتوانید سالن پذیرایی منازلتان را بزرگتر و زیباتر جلوه دهید.

انتخاب فرش بر اساس متراژ خانه:ابعاد فرش پذیرایی باید طوری انتخاب شود که فرش به میزان ٤٠-٥٠ سانتی متر از دیوار (در خانه های بزرگ) و ٢٠-٣٠ سانتی متر (در خانه های کوچک) فاصله داشته باشد.
چیدمان فرش پذیرایی: نحوه پهن کردن فرش پذیرایی باید بگونه ای باشد که دو پایه ی جلوی مبل روی فرش قرار بگیرد و دو پایه عقب روی سرامیک یا اینکه کل پایه های مبل روی فرش باشد.استفاده از فرش کوچک در سالن پذیرایی به نحوی که فقط میز روی آن قرار بگیرد کار درستی نیست.شما میتوانید از قالیچه های مدرن امروزی که در اشکال مختلف هندسی تولید می شوند برای پوشاندن کف سالت پذیرایی استفاده کنید و با اینکار قسمت های مختلف پذیرایی را از هم تفکیک کنید.
انتخاب فرش مناسب: برای انتخاب فرش درست جهت سالن پذیرایی ابتدا باید به رنگ دیوار ها، پرده ها، مبلمان و ... دقت کنید.چنانچه سالن پذیرایی شما کوچک است فرش های به رنگ روشن با طرح های خلوت برایتان مناسب است چرا که فضا را بزرگتر نشان میدهد.
اگر نورگیری سالن شما کم است باز هم بهترین انتخاب فرش با رنگ روشن است.
انتخاب رنگ تیره برای فرش هم خانه را کوچکتر و هم فضا را دلگیرتر  میکند.
فرش هایی مانتد فرش ماشینی ١٢٠٠ شانه یا فرش ماشینی ١٥٠٠شانه برای سالن نشیمن یا پذیرایی انتخاب های خوبی هستند.

  • farsh parsi
  • ۰
  • ۰

با گذر زمان و ورود به دنیاهای جدید صنعت فرش ماشینی هم وارد مرحله ی جدیدی شد.فرش های تلفیقی کم کم به میان آمدند و جای خود را در بین مردم باز کردند.اخیرا فرش هایی با نام فرش ماشینی پتینه که ترکیبی از هنر سنتی و مدرن است تولید می گردد.پتینه در لغت به معنای کهنه است.فرش هایی با ظاهر کهنه که گویی برای صدها سال پیش است و عتیقه بحساب می آید در صورتیکه در واقعیت اینگونه نیست و این فرش ها تولیدات بروز و جدید هستند.

در پاسخ به این سوال که چه کسانی بدنبال اینگونه فرش ها می روند باید بگوییم افرادی که هم طرفدار فرش های مدرن هستند و هم فرش های سنتی.گویی که در بین این دو گیر افتاده اند.با تولید فرش های پتینه خیلی افراد سراغ خرید آن رفتند چراکه یاد و خاطره ی فرش های قدیمی را برایشان زنده می کرد و از طرفی دوست داشتند دکوراسیون خانه شان به شیوه ی تلفیقی باشد.

هنر پتینه تنها برای فرش نیست بلکه سالهاست که از این هنر برای کهنه و عتیقه نشان دادن خیلی چیزها مثل سفال، چوب، فلز و ... استفاده می شود.فرش پتینه در چند طرح بافته و بفروش می رسد: 

-فرش پتینه مدرن

-فرش پتینه کلاسیک

-فرش پتینه آنتیک کاری

-فرش پتینه پلاستر

-فرش پتینه برجسته

فرش ماشینی پتینه در 8 رنگ با الیاف مخصوص فریز هیت ست شده بصورت 500 شانه و با تراکم 1000 تولید می شود.از آنجاییکه الیاف بکار رفته در فرش ماشینی پتینه پلی استر است این فرش از کیفیت خوبی برخوردار است بعلاوه اینکه ظاهر فرش بسیار براق و درخشان است .از دیگر خصوصیات الیاف پلی استر این است که فرش پرز نمی دهد، ضد چروک و ضد حساسیت هم هست.

رنگ ها در فرش ماشینی پتینه بگونه ای سیه روشن است.در برخی قسمت ها رنگ های بسیار روشن و در برخی قسمت ها تیره تر بکار می رود و پرز فرش در برخی قسمت های فرش کوتاهتر است که این باصطلاح نشانه ساییدگی و کهنه نما بودن این فرش است.

اگر از آن دسته از اشخاصی هستید که عاشق فرش های کهنه نما هستند حتما به سایت فروشگاه اینترنتی پارسی فرش سر بزنید و از کلیه ی مدل ها دیدن نمایید.

  • farsh parsi
  • ۰
  • ۰

فرش ماشینی 500 شانه

اولین فرش ماشینی که با استقبال فراوان در کشور روبرو شد فرش ماشینی 500 شانه بود.فرش ماشینی 500 شانه در واقع بعد از فرش ماشینی 440 شانه روانه بازار شد.فرش ماشینی 500 شانه با تعداد 500 گره عرضی از ضخیم ترین فرش های ماشینی موجود است.همانطور که گفته ایم با بالا رفتن شانه و تراکم، فرش ماشینی نازک تر می شود.این فرش با داشتن نخ خاب بالا، از فرش هایی است که برای سبک زندگی سنتیخیلی مناسب است.چراکه ارتفاع بالای نخ خاب در فرش ماشینی موجب نرمتر شدن فرش شده و همین امر این فرش را برای نشستن منناسبتر می کند.فرش ماشینی 500 شانه در مقابل فرش های جدیدتر درشت بافت است.اما درشت بافت بودن آن نمی تواند از زیبایی این فرش بکاهد.اگرچه که خیلی ها این فرش را بخاطر کیفیت خوبش خریداری می کنند و بحث زیبایی برای انها در اولویت نیست.

فرش ماشینی 500 شانه شاید الان خیلی طرفدار نداشته باشد و طرفداران آن به قشر خاصی از جامعه برگردد ولی جزء فرش هایی است که بدلیل نرمی در مکان های عمومی زیاد استفاده می شود.مثلا در مساجد که شرایط نمازگزار باید برای نماز راحت باشد معمولا از این فرش استفاده می کنند.در سالن های نمازخانه، و برخی از مکان های دیگر بیشتر از فرش ماشینی 500 شانه استفاده می شود.البته دلیل این مساله فقط نرم بودن فرش نیست بلکه دلیل مهمتر آن قیمت ارزان فرش ماشینی 500 شانه است.

جنس نخ خاب در فرش ماشینی 500 شانه بیشتر از اکرولیک 100 درصد هیت ست است.چنانچه درصد کمی از نخ اکرولیک باشد مسلما تغییراتی در کیفیت فرش بوجود می آید.جنس نخ تار و پود بیشتر مخلوطی از جوت و پنبه است.این فرش عمدتا با تراکم 1000 توسط دستگاه مرتنز تولید می شود.

فرش ماشینی 500 شانه پایین ترین قیمت را در بین فرش های ماشینی به خود اختصاص داده است.قیمت فرش ماشینی 500 شانه با ابعاد 3 در 4 یک میلیون و پانصد هزار تومان می باشد که با در نظر گرفتن کیفیت این فرش قیمت بسیار مناسبی است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که بیشتر به قیمت فرش اهمیت می دهید یا اینکه به سبک زندگی سنتی و نشستن روی فرش علاقه مندید پیشنهاد پارسی فرش به شما خرید فرش ماشینی 500 شانه است چون هم قیمت مناسب دارد و هم بدلیل نرمی برای نشستن بهتر است.

  • farsh parsi
  • ۰
  • ۰

فرش ماشینی 1000 شانه 10 رنگ یکی از جدیدترین تولیدات کارخانجات فرش ماشینی کاشان است.این فرش در 10 رنگ واقعی توسط دستگاه HCPx2 بافته می شود.جنس نخ خاب در فرش ماشینی 1000 شانه عمدتا نخ آکرولیک 100 درصد هیت ست و جنس نخ تار و پود آن پنبه می باشد.فرش ماشینی 1000 شانه 10 رنگ بدلیل کیفیت بالا در اثر شستشو تغییر حالت و تغییر رنگ نمی دهد.

 

شانه

اصطلاح شانه فرش به میزان گره های عرضی فرش ماشینی در یک متر مربع گفته می شود.شانه ی فرش تاثیر مستقیمی روی کیفیت فرش ماشینی دارد.هنگام خرید فرش ماشینی برای اطمینان از میزان شانه فرش باید به تعداد گرهها یا ریشه توجه کنید.مثلا اگر فروشنده می گوید فرش 700 شانه است یعنی باید در یک متر عرضی از فرش 700 عدد گره خورده شده باشد که معادل 70 گره در 10 سانتی متر و 7 گره در 1 سانتی متر از فرش ماشینی 700 شانه است.این نکته را در نظر داشته باشید که هر اندازه شانه فرش بیشتر باشد فرش ریز بافت تر می شود.در صنعت فرش ماشینی امروزه فرش ها در تعداد 440 شانه، 500، 700، 1000، 1200 و 1500 شانه تولید می گردند.

 

تراکم 

اصطلاح تراکم به تعداد گره های رنگی در جهت طولی فرش ماشینی در یک متر مربع از آن گفته می شود.بعنوان مثال فرشی که تراکم 2250 دارد، 2250 گره های رنگ در جهت طولی فرش دارد.تراکم فرش ماشینی متنوع است.و این بستگی به تولید کننده دارد که فرش ماشینی را با چه تراکمی تولید کند ولی عمدتا تراکم فرش ماشینی در بازار فرش بصورت زیر می باشد:

تراکم 300 تا تراکم 1000، تراکم 1200، 1400، 2550، 3000، 3200، 3600 و 4500.

تراکم فرش ماشینی 1000 شانه 10 رنگ 3000 می باشد.

 

نخ مورد استفاده

نخ مورد استفاده در فرش ماشینی 1000 شانه 10 رنگ هم مانند سایر فرش های ماشینی می ماند.اما از بهترین نخ هایی که برای بافت فرش ماشینی 1000 شانه 10 رنگ بکار می رود نخ اکرولیک 100 درصد هیت ست است.این نخ بهترین نخی است که امروزه در بازار موجود است و بخاطر فرایند هیت ست دارای برتری هایی نسبت به نخ اکرولیک معمولی است.یکی از مهمترین برتری های این نخ این است که ریشه های  فرش در اثر گذر زمان به هم نمی چسبند .نخ اکرولیک بدی ای که دارد پرزدهی آن است که این مشکل هم طی فرایند هیت ست شدن و قرار گرفتن در معرض بخار به میزان زیادی کاهش می یابد.

 

قیمت

فرش ماشینی 1000 شانه 10 رنگ به نسبت فرش ماشینی 1000 شانه 8 رنگ قیمت بالاتری دارد.اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به قیمت فرش خیلی اهمیت می دهید و زیبایی فرش خیلی برایتان اهمیت ندارد بهتر است سراغ فرش ماشینی 700 شانه بروید.قیمت فرش ماشینی 1000 شانه 10 رنگ در ابعاد 3 در 4 معادل سه میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان است.

مزایا معایب

فرش ماشینی 1000 شانه 10 رنگ جنس مرغوبی دارد و بدلیل نخ اکرولیک 100 درصد هیت ست شده پرزدهی آن بسیار پایین است.این فرش بدلیل الیاف با کیفیت ضد حساسیت، مقاوم و با دوام است.

 

  • farsh parsi
  • ۰
  • ۰

فرش شگی

فرش ایرانی در همه جای دنیا طرفداران خودش را دارد. امروزه تولید کنندگان داخلی پا را فراتر از تولید فرش ماشینی ساده گذاشته اند و شروع به تولید فرش های مدرن و فانتزی کرده اند که مشتریان زیادی هم بهمراه داشته است. یکی دیگر از این فرش های مدرن و فانتزی، فرش شگی نام گرفته است. شگی برگرفته شده از لغت لاتین shaggy است. به معنای پرزبلند، کرکی، پشمالو و ...
شاید خیلی در خانه های لوکس به چشمتان خورده باشد فرش هایی که با نوع معمولی متفاوت هستند.ریشه های بلند که با راه رفتن روی انها حس خوشایندی در فرد ایجاد میشود.این پرزها ارتفاع زیادی دارند، بلندی ریشه های شگی تقریبا سه برابر فرش های ماشینی دیگر است.
فرش شگی به گونه ای بافته می شود که هرکسی آنرا ببیند عاشقش می شود. انواع و اقسام اشکال هندسی قابل پیاده سازی روی فرش شگی است.از شکل مستطیل گرفته که معمول است تا نیم دایره، قلب، برگ و ...
جنس نخ خاب در شگی عمدتا پلی استر براق است ولی از اکریلیک، پشم و پلی پروپلین هم برای بافت شگی استفاده می شود.نخ تارو پود از نوع جوت و پنبه است.فرش شگی ١٦٠ شانه است با تراکم 640 .این فرش با دستگاه واندویل در دو نوع تک رنگ و چند رنگ بافته می شود.شگی چند رنگ که به آن سه بعدی هم می گویند از نوع ساده آ به مراتب جذاب تر است.فرش شگی در کنار زیبایی و مدرن بودنش و جلوه ی خاصی که به منزل میبخشد معایبی هم دارد. 
مهمترین عیب فرش شگی این است که مواد غذایی، آشغال و ... در بین پرزهای فرش گیر می کند و در طولانی مدت تولید بیماری می کند. بنابراین فرش شگی برای آشپزخانه که منبع آلودگی و چربی است مناسب نیست.همچنین فرش شگی برای اتاق کودکان که بدنی حساس دارند و ممکن است دچار الرژی های پوستی تنفسی شوند بهتر است استفاده نشود.
از نظر قیمت فرش شگی قیمت مناسبی دارد و این باعث شده که همه قشری بتوانند این فرش را خریداری کنند.قیمت فرش سه بعدی شگی با ابعاد 2 در 3 تقریبا 840 تومان می باشد.و قیمت فرش سه بعدی شگی  2و نیم در 3 و نیم آن قیمتی در حدود یک میلیون و دویست و پنجاه می باشد.

  • farsh parsi