پارسی فرش

پارسی فرش: تضمین کیفیت تضمین قیمت

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هنگامی که سراغ خرید فرش ماشینی می روید چندین سوال ذهن شما را به خودش مشغول می کند.تمامی این سوالات در راستای این است که شما انتخابی درست و خریدی صحیح و با صرفه داشته باشید.

برای خرید فرش ماشینی چند عامل مهم وجود دارد که از ابتدا باید آنرا مشخص کنید.

1- میزان بودجه تان برای خرید فرش چقدر است؟

وقتی با این سوال مواجه می شود باید یک مقدار حداکثری از بودجه تان را در نظر بگیرید و آنرا به کارشناسان فروش بدون تعارف بگویید.کارشناسان فروش بر مبنای پول شما، راهمایی های لازم را ارائه می دهند.و به شما می گویتند که با این میزان پول در کدام دسته از فرش های ماشینی می توانید انتخاب مناسب را انجام دهید.مثلا فرش 1500 شانه در بین فرش ها بالاترین قیمت را دارند و شروع قیمت این فرش با ابعاد 12 متری حدود 5 میلیون تومان است.فلذا اگر قصد خرید فرش 1500 شانه را دارید می توانید میزان بودجه تان را بین 5 تا 6 میلیون تومان برای هر تخته فرش 12 متری 1500 شانه  اعلام کنید.اگرچه که با این میزان پول دستتان برای انتخاب سایر فرش ها هم باز است.

باید در نظر داشته باشید که به هر میزان که بودجه مالی شما کم می شود متاسفانه انتخاب ها هم کمی کاهش پیدا می کنند.

2-فرش را برای کدام قسمت خانه می خواهید؟

اینکه خرید فرش برای کدام قسمت خانه است بسیار مهم است.مثلا فرش را برای اتاق خواب می خواهید، برای پذیرایی می خواهید، برای آشپزخانه و ...چراکه با وجود محوصلات متنوع و مخصوص هر قسمت از خانه دیگر مجبور نیستید مثل گذشته برای همه ی قسمت های خانه یک نوع فرش را انتخاب کنید.امروزه فرش های مخصوص اتاق خواب، آشپزخانه و ... تولید شده اند.

3-ابعاد فرش را بدرستی انتخاب کنید

در بحث ابعاد فرش ابتدا باید فضای خانه تان را در نظر بگیرید و با انتخاب سایز درست کاری کنید که فضای خانه شما بهتر خود نمایی کند.فرش های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک برای فضاهای استاندارد مناسب نیستند و شما باید سایزی را انتخاب کنید که اگر فضای خانه تان کوچک است  آن فضا بزرگتر جلوه کند.

  • farsh parsi
  • ۰
  • ۰

اگر یدنبال خرید فرش ماشینی با کیفیت هستید باید بدانید که ویژگی های کیفی یک فرش مرغوب چیست.فرقی نمی کند که شما قصد خرید فرش ماشینی 1200 شانه را داشته باشید یا فرش ماشینی 700 شانه.انتخاب شما هر فرش با هر تعداد شانه و تراکمی که باشد باید از نوع مرغوب و ممتاز باشد.فرش ماشینی از نظر درجه کیفی به 5 دسته تقسیم می شود که هرکدام را به اختصار شرح می دهیم.

ویژگی فرش ماشینی درجه یک:

1-نقشه ی فرش کامل و بی عیب و نقص باشد

2-فرش تیغ خوردگی نداشته باشد

3-ریشه های فرش بی عیب باشد

4-عدم وجود وصله، سوختگی خاب یا پارگی نخ خاب در سرتاسر فرش

5-عدم وجود اختلاف سایز بالاتر از 5 درصد

6-قلاب خوردگی در پشت فرش به چشم نخورد

7-زیر دست نرم باشند

ویژگی های فرش ماشینی درجه یک و نیم:

فرش ماشینی درجه یک و نیم تمامی خصوصیات فرش ماشینی درجه یک را داراست.اما در این فرش اشتباهات طراحی وجود دارد که تا 3 ردیف در فرش قابل چشم پوشی است.

ویژگی فرش ماشینی درجه دو:

1- وجود میزان کمی تیغ خوردگی در فرش

2-از نظر نرمی زیر دست قابل قبول هستند

3-وجود کمی عیب  و نقص در ریشه ها

4-وجود کمی روزدگی آهار

5-سوختگی خاب در حد کم

6-پارگی نخ خاب به میزان کم

بارزترین نقص فرش های درجه دو حدود 10 درصد اختلاف سایز با سایز استاندارد فرش است.و ارتفاع خاب در سطح فرش یکسان نیست.

ویژگی فرش ماشینی درجه سه:

فرش ماشینی درجه سه تفاوت زیادی با نوع درجه یک و یک و نیم دارد.تقریبا تمام عیب های فرش درجه 2 را با بیشترین تعداد خطا داراست.

ویژگی فرش ماشینی درجه چهار:

در فرش ماشینی درجه 4 اختلافات فاحش طراحی وجود دارد.این فرش ها اغلب بعنوان پادری یا پشتی استفاده می شود.

ویژگی فرش ماشینی درجه پنج:

فرش ماشینی درجه 5 عمدتا هیچ استفاده و کاربردی نداشته و ضایعات محسوب می شود.

 

 

  • farsh parsi
  • ۰
  • ۰

تا قبل از پیدایش صنعت چاپ دیجیتال و استفاده از تکنیک های آن در تولید فرش ماشینی چاپی، تمامی فرش ها به روش های سنتی و معمول بافته میشدند.در روش های سنتی، فرش ماشینی باید سه مرحله را پشت سر بگذارد تا فرش ماشینی تولید نهایی گردد و به دست مشتری برسد.

ابتدا الیافی که برای بافت فرش ماشینی در نظر می گیرند را در مرحله رنگرزی به رنگ های مختلف در می آورند.رنگرزی هنری است که در گذشته در یک خانواده انجام می شده و نسل و به نسل منتقل می گشته و اسرار و رموز خاص خودش را داراست.مهارت رنگرز اهمیت بسزایی در نتیجه نهایی رنگ الیاف دارد.رنگ ها معمولا به دو دسته رنگ های طبیعی و شیمیایی تقسیم می شود.

رنگ های طبیعی ریشه ی گیاهی دارند.اما چون کار کردن با آنها سخت بود و بهای تمام شده ی آنها گران بود نیازبه وجود رنگ های ارزان قیمت احساس شدبه همین دلیل شیمیدانان با تلاش های بی وقفه خود رنگ های شیمیایی را ابداع کردند.

بعد از رنگ آمیزی الیاف، نخ ها را به مرحله ریسندگی می فرستند تا هیت ست شوند.هیت ست کردن نخ منجر به پفکی و پر حجم شدن نخ ها می شود و همین ام رموجب می شود که نخ کمتری برای تولید فرش بکار رود.

سپس نخ ها به مرحله بافندگی می روند و بر اساس طرح فرش بافته می شود و سپس به قسمت تکمیل فرش فرستاده می شود و مابقی کارها روی فرش انجام می گیرد.

در فرش کلاریس مرحله ابتدایی وجود ندارد. در واقع ما با رنگرزی سرو کار نداریم .چراکه فرش با رنگ خام و اولیه بافته می شود.و در مرحله آخر طرح را توسط دستگاه های چاپ دیجیتال به فرش انتقال می دهند.اینجاست که مشخص می شود فرش کلاریس طیف وسیعی از رنگ و طرح را پشتیبانی می کند.

فرش کلاریس با بهره گیری از روش چاپ دیجیتال این امکان را فراهم کرده است که هر فرشی را با هر طرح و رنگی بتوانیم تولید کنیم.به همین جهت همه می توانند نسبت به خرید فرش کلاریس با اطمینان کامل اقدام کنند.

 

  • farsh parsi